דר' אירה ליאן

IRA
מרצה, ראשת מדור קוריאה
החוג ללימודי אסיה, לימודי קוריאה
חדר 6116
02-5880132
בתיאום מראש

 

סיימתי את הדוקטורט בלימודי ארגון במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטה העברית (2017). אחרי השתלמויות פוסט-דוקטורט בירושלים, ברלין ואוקספורד אני שמחה לחזור לחוג ללימודי אסיה בתור ראשת המדור ללימודי קוריאה.

 

תחומי מחקר:

אני עוסקת בסוציולוגיה של קוריאה המודרנית בדגש על הנס הכלכלי, הידוע גם בשם "הנס על נהר האן" והנס התרבותי, הידוע גם בשם "הגל הקוריאני" או הליו. מחקרי עוסקים במגוון של נושאים הנוגעים לדימוי של קוריאה בעולם העסקים, חדשנות וגניבה טכנולוגית, עוצמה רכה, תעשיות תרבות יצירתיות, לימודי פאנדום ועוד.

 

פרסומים נבחרים:

1. Lyan, Irina and Frenkel, Michal (2020). Industrial espionage revisited: Host country-foreign MNC legal disputes and the postcolonial imagery. Organization, https://doi.org/10.1177/1350508420928517

2. Lyan, Irina (2019). Welcome to Korea Day: From diasporic to fan-nationalism. International Journal of Communication, 13, 3764-3780. 

3. Otmazgin, Nissim and Lyan, Irina (2018). Fan entrepreneurship: Fandom, agency, and the marketing of Hallyu in Israel. Kritika Kultura, 32, 288-307 (reprinted in Transcultural Fandom and the Globalization of Hallyu. Edited by Park Gil-Sung, Nissim Otmazgin and Keith Howard. Seoul: Korea University Press, pp. 155-179).

4. Lyan, Irina and Levkowitz, Alon (2015). From Holy land to “Hallyu land”: The symbolic journey following the Korean Wave in Israel. Journal of Fandom Studies, 3(1), 7-21. 

5. Lyan, Irina, Zidani, Sulafa, and Shifman, Limor (2015). When Gangnam hits the Middle East: Re-makes as identity practice. Asian Communication Research, 12(2), 10-31. 

 6. Frenkel, Michal, Lyan, Irina, and Drori, Gili S. (2015). Reproducing self and the other: The role of cross-cultural management discourse and training in shaping Israeli-Korean collaborations. In Routledge Companion to Cross-Cultural Management. Edited by N. Holden, S. Michailova and S. Tietze. London: Routledge, pp. 399-408. 

7. Lyan, Irina and Levkowitz, Alon (2015). Consuming the Other: Israeli Hallyu case study. In Hallyu 2.0: The Korean Wave in the Age of Social Media. Edited by S. Lee and M. Nornes. Ann Arbor: The University of Michigan Press, pp. 212-228.

8. Otmazgin, Nissim and Lyan, Irina (2014). Hallyu across the desert: K-pop fandom in Israel and Palestine. Cross-Currents: East Asian History and Culture Review, 3(1), 32- 55.

הוראה:

 

בחוג ללימודי אסיה אני מלמדת קורסים שונים על החברה הקוריאנית בעידן המודרני והעכשווי, ובכלל זה: סמינרים לתואר ראשון אודות "הנס הכלכלי הקוריאני" ו"תרבות פופולרית בדרום קוריאה"; וקורסי חובה: "להבין את צפון קוריאה"; "קוריאה הפרה-מודרנית"; ו"מגדר ומיניות בקולנוע וספרות קוריאנית." בעבר ניהלתי שתי תכניות דו-חוגיות עם מנהל עסקים (2013-2017) ועם יחסים בינלאומיים (2016-2017) וריכזתי את הקורסים עם מרצים-אורחים - אנשי עסקים, דיפלומטים ואקדמאים - פורום כלכלות מזרח אסיה ואסיה בזירה הבינלאומית.