check
מדור סין | לימודי אסיה

מדור סין

מר גדי אימרל

מר גדי אימרל

מורה לשפה הסינית

מר גדי אימרל מלמד סינית מודרנית וסינית קלאסית, ובעל תואר ראשון ושני בחוגים ללימודי אסיה ופילוסופיה באוניברסיטה העברית, בנוסף ללמידת הוראת השפה הסינית בסין. 

קרא עוד


עבודת המוסמך שלי עסקה בפילוסופיה בודהיסטית סינית מוקדמת. בחרתי להתמקד בהוראת השפה מתוך רצון לפתוח עבור אחרים דלת אל השפה והתרבות הסינית על שלל הרבדים שלהן. הבנה טובה וטבעית של השפה היא הצעד הראשון להבנה של תרבות זרה, וזו בתורה מביאה להבנה מחודשת ועמוקה יותר של עצמנו ושל מקומנו בעולם.

המפגש עם התלמידים הוא תמיד חוויה מפתיעה ומאתגרת, ולעיתים קרובות אני מרגיש שאני לומד מהם לא פחות משהם ממני. לצד ההוראה של השפה עצמה, אני מנסה לסייע לתלמידים לרכוש כלים טובים יותר לחשיבה וללמידה, כך שבתום לימודיהם יוכלו להמשיך בכוחות עצמם. ההנאה הגדולה מההוראה היא להצליח לעזור לאנשים להתגבר על הפחד הראשוני שיש להם מהשפה, להאמין בעצמם, ולהבין שיש בהם יכולות שלעיתים לא חלמו עליהן.

קראו פחות
מורי שפה
מדור סין
מורי שפה- מדור סין
מדור סין
MB

פרופ' מיכל בירן

ראשת המכון ללימודי אסיה - אפריקה
מנהלת פרוייקט מחקר על האימפריה המונגולית
יועצת מוסמך - מדור סין
שעת קבלה בסמסטר ב - יום ד 9:15-10:15

תחום המחקר של מיכל בירן הוא ההיסטוריה של נוודי מרכז אסיה, בדגש חזק על האימפריה המונגולית (מאות 13-14) והקשרים בין סין, מרכז אסיה ועולם האסלאם בתקופה הפרה מודרנית.

קרא עוד

מיכל למדה לכל תאריה באוניברסיטה העברית (כולם בהצטיינות יתרה). במהלך הלימודים היא למדה שנה בסין, באוניברסיטת שאנדונג, ושנה באוניברסיטת הרוארד בארה"ב. את הפוסט דוקטורט היא עשתה במכון ללימודים מתקדמים בפרינסטון, ארה"ב.

מיכל עובדת על מספר פרויקטים גדולים, הראשי שבהם, במימון הEuropean Research Council (ERC) עוסק בתנועות של אנשים, רעיונות וחפצים לאורך אירואסיה המונגולית- מסין דרך עראק ועד איטליה, ובהשלכות של תנועות אוכלוסין עצומות אלו על ההיסטוריה העולמית. במקביל היא עובדת על ספר על ההיסטוריה של מרכז אסיה תחת השלטון המונגולי, פרויקט הממומן ע"י הקרן הלאומית למדע. פרויקט נוסף שממומן ע"י קרן הומבולדט הוא פרויקט ישראלי-מונגולי-גרמני המשלב מחקר היסטורי וחפירות ארכאולוגיות בעיר קראקורום,  ששימשה כבירת האימפריה המונגולית (1237-1260). כמו כן, יחד עם  Kim Hodong היא עורכת את הספר The Cambridge History of the Mongol Empire בעבור הוצאת הספרים של אוניברסיטת קיימברידג' (2 כרכים).

מיכל פרסמה 3 ספרים, קובץ ערוך אחד (השני עתיד לצאת בקרוב), ומעל 40 מאמרים בספרים ובכתבי-עת.

היא זכתה במספר פרסים, ביניהם פרס נשיא האוניברסיטה לחוקר צעיר מצטיין ע"ש יורם בן פורת (2005); פרס ברונו מטעם יד הנדיב בתחום לימודי האסלאם והמזה"ת (2006); פרס לנדאו מטעם מפעל הפיס בתחום חקר ההסטוריה של מזרח אסיה ותרבויותיה (2007); ופרס ע"ש אנה-ליסה מאייר מטעם קרן הומבולדט הגרמנית (2012).  מיכל שימשה במספר תפקידים באוניברסיטה ביניהם ראש התכנית לדוקטורנטים מצטיינים בפקולטה למדעי הרוח (2009-2011), כראשת מרכז פריברג ללימודי מזרח אסיה, ומשמשת החל משנת הלימודים תשפ"ב כראשת המכון ללימודי אסיה - אפריקה. 

מיכל מלמדת את המבוא "סין הקיסרית המאוחרת"  וכן סמינרים בנושא האימפריה המונגולית, דרך המשי וההיסטוריה של מרכז אסיה. במקביל היא מלמדת גם בחוג ללימודי האסלאם והמזה"ת.

קראו פחות
סגל בכיר
מדור סין
סגל אקדמי בכיר - מדור סין
מדור סין
tami

ד"ר תמר גרוסוולד עוזרי

מדור סין
שעת קבלה בתיאום מראש

תמר (תמי) גרוסוולד עוזרי היא משפטנית של סין המודרנית הבוחנת את הקשרים שבין פוליטיקה לבין מערכות החוק והמשפט בסין העכשווית והשפעתם על צמיחת המשק הסיני. 

קרא עוד

מחקריה בוחנים את ההיבטים הפוליטים והמשפטיים המתווים תהליכי פיתוח כלכלי בסין מ-1978 ועד ימינו, ואת השפעותיהם על החברה הסינית. תחומי התמחותה כוללים: התפתחות מערכת החוק והמשפט בסין העכשווית, משפט מסחרי (בפרט בתחומי התאגידים, שוק ההון, השקעות זרות), כלכלה פוליטית, עלייתה הכלכלית של סין בזירה הבינלאומית.

לתמי תארים במשפטים ובלימודי מזרח אסיה מהאוניברסיטה העברית ומאוניברסיטת מישיגן, ארה"ב. באוניברסיטת מישיגן, היתה ד"ר גרוסוולד עוזרי מלגאית גרוטיוס בפקולטה למשפטים ועמיתה במכון ליברת'ל-רוגל ללימודי סין. היא הצטרפה לסגל האוניברסיטה העברית, לאחר תקופת פוסט דוקטורט בבית הספר למשפטים באוניברסיטת הרווארד שם היתה עמיתת מחקר והוראה.

מחקריה האינטרדיסיפלינאריים עושים שימוש במתודולוגיות מחקר מתחומי המשפט והכלכלה הפוליטית על מנת לבחון שאלות כגון, מהי כלכלת שוק סוציאליסטית? במה מתבטא קפיטליזם מדיני בסין? כיצד משתלבת מערכת החוק והמשפט בתהליכי הצמיחה הכלכלית בסין? באילו אמצעים מניעה המדינה תהליכים כלכליים, ומהי מידת מעורבותם של גופי הממשל בקבלת החלטות עסקיות בתאגיד? מה מקומה של המפלגה הקומוניסטית הסינית בהקשרים מאקרו ומיקרו כלכליים?

כעת עוסקת ד"ר גרוסוולד עוזרי בכתיבת תוצאות מחקר המנתח את ההיבטים המשפטיים והפוליטיים שהתוו את הקמתן של חברות ציבוריות בסין ואת צמיחת שוק ההון הסיני. פרוייקטים נוספים שלה עוסקים בתמורות במעמדה של סין בזירה הכלכלית-גלובאלית תוך בחינת ביטויין של תמורות אלה בגישתה של סין כלפי המשפט הבינלאומי הכלכלי-מסחרי.

בחוג ללימודי אסיה מלמדת ד"ר גרוסוולד עוזרי את קורס המבוא "סין העכשווית" וכן קורסים וסמינרים המוצעים במסגרת התוכנית המשולבת עם מנהל עסקים ו\או תוכנית ההדגש עם יחב"ל, כגון: "ממשל בסין העכשווית: בין משפט לפוליטיקה"; "מדינה ופיתוח כלכלי בסין העכשווית"; "סין בע"מ" (השתלבותה של סין בכלכלה העולמית); "חוקה וזכויות אדם בסין המודרנית; "תאגידים והשקעות זרות בסין"

SSRN

קראו פחות
סגל בכיר
מדור סין
סגל אקדמי בכיר - מדור סין
מדור סין
מר ז׳חאו-חה חן

מר ז׳חאו-חה חן

מורה לשפה הסינית

מר ז׳חאו-חה חן בעל תואר ראשון בספרות ובלשנות, וכיום לומד לתואר מוסמך באוניברסיטה העברית. מר חן מלמד את השפה הסינית, ברמת מתחילים וברמת מתקדמים.

קרא עוד


קוראים לי דזה חאו ונולדתי בשאנגחאי בסין. אני מלמד סינית מדוברת באוניברסיטה העברית.

אחרי שסיימתי את התואר הראשון שלי בספרות ובלשנות, טסתי לעיר קונמינג ללמוד עברית תנ"כית. שם הכרתי הרבה תיירים ישראלים, מהם למדתי קצת על התרבות הישראלית: תרבות טיול כתרמילאי. יש לישראלים שנה או שנתיים לטייל ולחשוב על מה לעשות בעתיד. זה נשמע כיף.

על מנת לגלות יותר את התרבות וההיסטוריה, החלטתי לטוס לישראל. בינתיים אני כבר פה שנתיים, ובמשך הזמן למדתי את התואר השני בלימודי ישראל. מה שגיליתי עכשיו הוא שלמרות המדינה הקטנה, ישראלים יודעים איך לעשות כיף עם מה שיש ולנוח טוב. אני רוצה ללמוד יותר על החברה ולהראות לסינים את התרבות הישראלית וגם לישראלים את התרבות הסינית.

שפה היא ממש קסם. לפני שלמדתי עברית דיברתי עם ישראלים באנגלית, וזה לא משהו. אחרי שלמדתי עברית, פגשתי ישראלים וגם סינים בטיוליי ומיד הפכנו לחברים משום שאני יכול לצחוק את הצחוקים שלהם, ולשתף את האוכל הטעים ולהתלונן על דברים לא טובים בשתי התרבויות. יותר שפות הן יותר משפחות.

אני ממש אשמח ללמד ישראלים שבוחרים ללמוד סינית מכיוון שבסוף זאת לא רק שפה שאני מלמד אותם, אלא גם עיר גדולה שאנחנו בונים ביחד. ככל שהעיר תגדל, נבין אחד את השני יותר טוב ונהיה יותר קרובים.  

קראו פחות
מורי שפה
מדור סין
מורי שפה- מדור סין
מדור סין
lin

גב' צ'יין לין

מורה לשפה הסינית

גב׳ צ׳יין לין בעלת תואר ראשון בספרות כללית ובלשנות סינית, ותואר מוסמך בלימודי אסיה מהאוניברסיטה העברית. גב׳ לי מלמדת את השפה הסינית בחוג ברמת מתחילים וברמת מתקדמים.

קרא עוד


בלימודי התואר הראשון, למדתי ספרות כללית ובלשנות סינית באוניברסיטת  Capital Normal University of Beijing. את התואר השני השלמתי בחוג ללימודי אסיה באוניברסיטה העברית.

אני אוהבת להיות מורה כי ההוראה מראה לי שוב ושוב שבתוך הלב של כל תלמיד/תלמידה קיים מורה אמיתי עבורי.

קראו פחות
מורי שפה
מדור סין
מורי שפה- מדור סין
מדור סין
איאן מקורמק

ד"ר איאן מקורמק

מדור סין ומדור הודו ואינדונזיה
חדר: רוח 6605
שעת קבלה בתיאום מראש

ד״ר איאן ג׳. מקורמק (דוקטורט מאוניברסיטת הארוורד) מתמחה בחקר הספרות, ההיסטוריה והדת הטיבטית. מחקרו מתמקד בסביבה הסוציאלית והאינטלקטואלית הקוסמופוליטית בטיבט, בתקופתה המודרנית המוקדמת, ובפרט על השילוב בין המחשבה והפולחן הבודהיסטים לרעיון הלאומניות והזיקה לטיבט כמדינה.

קרא עוד


I'm a scholar of Tibetan literature, history, and religion. My research centers on the cosmopolita intellectual and social environment of early modern Tibet, especially the intersection of Buddhist thought and practice with ideas about kingship and state.

I am currently writing a book on Buddhism and state in late seventeenth-century Tibet. This book will be the first in-depth study of the texts and works of the Desi Sangyé Gyatso, who ruled the state for more than two decades. It will address the history, theory, and materiality of three of the largest and most important works of his reign: the giant golden tomb of the fifth Dalai Lama, the royal palace in Lhasa, and the holiday for commemorating the Dalai Lama's death. This project speaks to the study of Buddhist kingship, early modern Asian intellectual and political history, and the relationship of religion and politics in Tibet.

My broader research agenda branches out into other aspects of Buddhist thought and practice in the early modern Tibetan state, for instance literature and ritual. One such project concerns the literary and social dimensions of speechmaking in Tibetan Buddhism. Work in progress includes studies of enthronement ceremonies, cosmological discourses, and translation and analysis of works of literature, including poetry by the fifth Dalai Lama and the Desi. 

I received my PhD in the Study of Religion from Harvard University, with a dissertation on Buddhist cosmology and theology in the early modern Tibetan Buddhist state. Before moving to Jerusalem, I was the Shinjo Ito postdoctoral fellow in Buddhist Studies at the University of California, Berkeley. My faculty position at Hebrew University is supported by a grant from the Khyentse Foundation.

קראו פחות
סגל בכיר
מדור סין
סגל אקדמי בכיר - מדור סין
מדור הודו ואינדונזיה
סגל אקדמי בכיר - מדור הודו אינדונזיה
מדור הודו ואינדונזיה
מדור סין
orna

פרופ׳ אורנה נפתלי

מדור סין
ראשת מדור סין
חדר 43638 רוח
שעות קבלה (תשפ"ד) יום ג', 12:10-13:10

 

אורנה נפתלי עוסקת באנתרופולוגיה של סין המודרנית והעכשווית, בדגש על חינוך, משפחה וגידול ילדים, ותרבות ילדים ונוער בסין מאז 1949 ועד ימינו.

קרא עוד

אורנה היא בוגרת החוג ללימודי מזרח-אסיה באוניברסיטה העברית בירושלים; בעלת תואר שני במחקר התרבות מטעם אוניברסיטת תל-אביב, ותואר שני ושלישי באנתרופולוגיה מאוניברסיטת קליפורניה (UCSB) . מחקריה עוסקים במגוון נושאים הנוגעים לילדים ונוער, משפחה וחינוך בסין, ובכלל זה: הגלובליזציה של החינוך הסיני; מושג הפרטיות בקרב משפחות המעמד הבינוני בסין העירונית העכשווית; העלייה בחשיבות השיח הפסיכולוגי בשדה החינוך וגידול הילדים בסין העכשווית; לאומיות, צבא ומלחמה בחינוך הסיני; ותפיסות של אזרחות וזכויות הילד בסין, נושא שעמד גם במרכז ספרה הראשון,  Children, Rights and Modernity in China (2014).

ספרה השני, Children in China (2016), סוקר את התמורות העיקריות שהתחוללו בחייהם של ילדים ובתפיסת הילדות בסין מאז תחילת יישום הרפורמות הכלכליות ב-1978. הספר בוחן היבטים כגון חינוך במשפחה ובבית-הספר, הרגלי צריכה, תהליכי גיבוש זהויות, ויחסים חברתיים ומשפחתיים של ילדים ובני-נוער בסין העכשווית, ומנתח את הגורמים וההשלכות של מגמות כגון: הצמיחה של תפיסות ופרקטיקות חדשות בתחום החינוך, הטיפול וההגנה על ילדים בסין כתוצאה מתהליכי גלובליזציה, שינויים בטכניקות המשילות של המפלגה הקומוניסטית הסינית וההתגבשות של מעמד-ביניים עירוני חדש; העצמת הילד במשפחה ומחוצה לה בעקבות יישום מדיניות הילודה; והעלייה של הילד כצרכן עצמאי בכלכלת השוק החדשה של סין. לצד זאת, הספר דן גם בהשפעות התמורות המבניות בכלכלת סין, השינויים במדיניות החינוך הממשלתית וגלי ההגירה הכפרית המסיבית לערים על חינוכם ורווחתם של ילדים בעיר ובכפר ועל מצב הריבוד החברתי-כלכלי בסין של היום.

אורנה כותבת ספר על אודות החינוך, הלאומיות והמיליטריזציה בסין העכשווית אשר מתבסס על ניתוח של מקורות ממשלתיים, תקשורתיים וחינוכיים ועל נתונים משני פרויקטים של מחקר שטח שנערך בסין בשנים 2012-2019. הספר בוחן את הקידום של ערכים וטכניקות צבאיים בחינוך הסיני של העשור האחרון, מתעכב על ההצטלבות בין מגמה זו לבין הבניות של לאומיות, גבריות ונשיות בשיח הציבורי והממשלתי בסין, ומנתח תפיסות של צבא ומלחמה בקרב בני-נוער מרקעים שונים בסין העכשווית.

 

היא מלמדת קורסים שונים על החברה הסינית בעידן המודרני והעכשווי, ובכלל זה: "מגדר ומיניות בסין המודרנית"; "מדינה ומשפחה בסין המודרנית"; "החברה הסינית העכשווית: מבט אנתרופולוגי"; "תקשורת ואינטרנט בסין העכשווית"; "צרכנות ומעמד בסין"; "התנגדות ומחאה בסין" ו"שיטות מחקר של החברה והפוליטיקה בסין המודרנית".

אורנה מנחה סטודנטים שכותבים עבודות מחקר לתואר שני ושלישי אודות מגוון נושאים הנוגעים לחברה ותרבות בסין המודרנית והעממית (1949-היום), ובפרט מחקרים הנוגעים לנושאים של ילדים ונוער; מגדר ומשפחה; לאומיות פופולרית; צבא ומלחמה בחינוך הסיני; זכויות הילד ותודעת חוק ומשפט בקרב צעירים בסין.

 

פרסומים נבחרים:

Naftali, Orna. 2021. "Celebrating Violence? Children, Youth, and War Education in Maoist China (1949-76)". Journal of the History of Childhood and Youth 14 (2): 254-273

Naftali, Orna. 2021. "'Being Chinese Means Becoming Cheap Labour': Education, National Belonging, and Social Positionality among Youth in Contemporary China". The China Quarterly 245: 51–71

Naftali, Orna. 2020. "Youth Military Training in China: Learning to 'Love the Army'". Journal of Youth Studies. Published Online first, pp. 1-19. 10.1080/13676261.2020.1828847

Naftali, Orna. 2020. "'Life is Wonderful because of the Military': PLA Recruitment Campaigns in Contemporary China". In Brendan Maartens and Tom Bivins (eds.). Propaganda and Public Relations in Military Recruitment: Promoting Military Service in the Twentieth and Twenty-First Centuries. Pp. 178-191. London: Routledge

Naftali, Orna. 2019. "Rights of Children and Youth in China: Protection, Provision, and Participation". In Sarah Biddulph and Joshua Rosenzweig (eds.). Handbook on Human Rights in China. Pp. 273-99. Cheltenham, UK and Northampton, MA, USA: Edward Elgar 

Naftali, Orna. 2018. "'These War Dramas are like Cartoons': Education, Media Consumption, and Chinese Youth Attitudes towards Japan". Journal of Contemporary China 27 (113): 703-718

Naftali, Orna. 2016. Children in China (China Today Series). Cambridge, UK: Polity Press

Naftali, Orna. 2014. Children, Rights, and Modernity in China: Raising Self-Governing Citizens (Studies in Childhood and Youth). Basingstoke, Hampshire: Palgrave Macmillan

Naftali, Orna. 2014. "Chinese Childhood in Conflict: Children, Gender, and Violence in China of the 'Cultural Revolution' Period (1966-76)." Oriens Extremus 53: 85-110

Naftali, Orna. 2014. "Marketing War and the Military to Children and Youth in China: Little Red Soldiers in the Digital Age." China Information: A Journal on Contemporary China Studies 28 (1): 3-25

 

 

 

 

קראו פחות
סגל בכיר
מדור סין
סגל אקדמי בכיר - מדור סין
מדור סין
שרון

ד"ר שרון סנדרוביץ'

מדור סין
שעת קבלה בתיאום מראש
שרון סנדרוביץ' (דוקטורט מאוניברסיטת קליפורניה, ברקלי) עוסקת בספרות, בהגות, ובהיסטוריה של סין הטרום-מודרנית, בדגש על התקופה הקיסרית המוקדמת. מחקרה נוגע בשיח הפוליטי בתקופת ההאן, בנקודות ההצטלבות של סוגות שונות (כגון שירה, היסטוריוגרפיה, ורטוריקה), וכן בייצוג תפיסות של רגש בהקשרים הללו.
סגל הוראה נוסף
מדור סין
אורחים ומורים ארעיים - מדור סין
מדור סין
YURI

פרופ' יורי פינס

מדור סין
חדר 6145
שעת קבלה: יום ב' 11:30-12:30 יש לתאם כל ביקור בדוא"ל מראש! טלפון בחדר: 02-5882853, בחופשה שעות הקבלה תהיינה רק בתיאום מראש

תחום ההתמחות העיקרי של פרופ' יורי פינס הוא הגות פוליטית ותרבות פוליטית בסין המסורתית, ובייחוד בתקופה הקדם-קיסרית (דהיינו לפני הקמת הקיסרות הסינית ב-221 לפנה"ס).

קרא עוד

מדוע הפכה הקיסרות הסינית לישות הפוליטית שהאריכה ימים יותר מכל ממלכה אחרת בתולדות האנושות? בתשובה על השאלה הזו יורי בוחן רעיונות, ערכים ודפוסי פעילות שעיצבו את התנהלותה של הקיסרות הסינית מראשיתה ולאורך ההיסטוריה שלה. במקביל הוא עוסק במגוון סוגיות הקשורות בהיסטוריה פוליטית, חברתית ודתית של סין הטרום-קיסרית וסין הקיסרית המוקדמת, וכן בהיסטוריוגרפיה של סין המסורתית. בשנים האחרונות הוא מתעניין גם בסוגיית הקשר בין העבר להווה של סין. באיזו מידה משפיעה המורשת הקיסרית על סין העכשווית? האם המהפכות של המאה ה-20 בישרו על כריתת הגט של סין המסורתית עם עברה האימפריאלי או שמא מדובר בסוג ייחודי של ההתחדשות הקיסרות במתכונת חדשה? מה מעמדה של המורשת הרעיונית של סין המסורתית בעידן המודרני?  בחיפוש אחר התשובות לשאלות הללו אני מרחיב את תחום המחקר שלי למכלול ההיסטוריה הסינית המסורתית והמודרנית.
 
הוראתו משקפת את מגוון האינטרסים המחקריים שלו. הוא מלמד  שני קורסים עיקריים לתואר בוגר: מבוא היסטורי של "סין בעידן המהפכות, 1978-1900" וכן שו"ס "ההגות הפוליטית בסין הקדומה". לתלמידי המוסמך הוא מציע את סמינר הליבה "תרבות פוליטית בסין המסורתית" ושיעור "שיטות מחקר בהיסטוריה הסינית" (ניתנים אחד לשנתיים). בנוסף הוא מלמד קורסים היסטוריים לתואר בוגר וקורסים המבוססים על קריאת טקסטים סיניים במקור לתלמידי המוסמך.
 
קראו פחות
סגל בכיר
מדור סין
סגל אקדמי בכיר - מדור סין
מדור סין
דרור

ד"ר דרור קוכן

רכז התכנית המשותפת של לימודי אסיה עם מנהל-עסקים
רכז הדגש אסיה בזירה הבינ"ל
שעות קבלה: יום ב', בתיאום מראש

סגל הוראה נוסף
מדור סין
אורחים ומורים ארעיים - מדור סין
מדור סין
gidi

פרופ' גדעון שלח

ראש מדור סין

גדעון שלח הוא ארכיאולוג של סין, בעל תואר דוקטור מאוניברסיטת פיטסבורג (ארה"ב). מחקרו מתמקד בארכיאולוגיה של התקופה הניאוליתית ותקופת הברונזה בסין וכן במחקר במימון ה ERC על חומות מתקופת ימי הביניים בסין ובמונגוליה.

קרא עוד

החל משנת 1994 נפל בחלקו להיות מהארכיאולוגים הזרים הראשונים שהתאפשר להם לקיים מחקר שטח ארכיאולוגי בסין. הסקר האזורי הסיסטמאתי שבו הוא החל כמחקר הדוקטורט בשנים 1994-5 התפתח החל משנת 1998 למחקר בין-לאומי בו הוא שיתף פעולה עם ארכיאולוגים מסין ומארה"ב. בנוסף לסקר המכסה שטח של מעל 1000 קמ"ר המחקר כלל גם חפירות בדיקה, מיפוי של אתרים נבחרים, ומחקר גיאולוגי וסביבתי. תוצאות הפרוייקט פורסמו בשני ספרים ומספר רב של מאמרים מדעיים.

בשנת 2011 הוא יזם פרוייקט שטח ארכיאולוגי חדש, הפעם כשיתוף פעולה בין האוניברסיטה העברית לאוניברסיטת ג'י-לין בסין. המחקר מתקיים באיזור פו-סין, בפרובינציית ליאו-נינג ומתמקד בראשית החקלאות וישובי הקבע בצפון סין. המחקר זוכה לתמיכה של הקרן הלאומית למדע וכן של קרן המחקר של הנשיונאל-ג'יאוגרפיק. במחקר לוקחים חלק מדי שנה סטודנטים ישראלים וסינים. בשנים האחרונות הוא החל במחקר השוואתי של נתונים ארכיאולוגים מחלקים נרחבים של סין. ספרו על הארכיאולוגיה של סין, מהתקופה הפליאוליתית עד לראשית תקופת האיחוד הקיסרי, הופיע בהוצאת אוניברסיטת קיימברידג'. ספרי המבוא שהוא כתבת ביחד עם פרופסור יורי פינס על ההיסטוריה של סין, רואים אור בהוצאת האוניברסיטה הפתוחה ומשמשים כספרי הלימוד הבסיסיים בכל האוניברסיטאות בארץ.

במהלך השנים הוא מילא מספר תפקידים בחוג ובאוניברסיטה: ראש החוג ללימודי מזרח אסיה, המנהל הראשון של מרכז פריברג ללימודי מזרח אסיה, סגן-דיקן הפקולטה למדעי הרוח, ראש המכון ללימודי אסיה ואפריקה ומנהל פרוייקט המחקר בנושא המרחב האסייתי. פרסומיו כוללים 6 ספרים, ספר ערוך ומעל ל 40 מאמרים בכתבי עת אקדמיים מובילים.

שעות קבלה: יום ב' 15:00-16:00, בנין מנדל, קומה 2 חדר 241

קראו פחות
סגל בכיר
מדור סין
סגל אקדמי בכיר - מדור סין
מדור סין
גב׳ ג׳קי שן

גב׳ ג׳קי שן

מורה לשפה הסינית
יועצת ללומדי סינית

גב׳ צ׳יין לי ניהלה בעברה בית ספר פרטי לשפות בסין, ולימדה את השפה הסינית במקביל לדיפלומטים אמריקנים וישראלים. 

קרא עוד


למידה ולימוד שפות הם שאיפת חיי.

בסין, ניהלתי בית ספר פרטי לשפות. במקביל, לימדתי את השפה המנדרינית וקורסי תרבות שונים לנציגים דיפלומטים מהשגרירות והקונסוליה האמריקאית ומהקונסוליה הישראלית בצ'נגדו במהלך 6 שנים. ניסיוני האישי בתור תלמידה לשפות זרות מאפשר לי להזדהות עם קשייהם של תלמידיי, להסביר להם את הניואנסים וההבדלים הקלים שיש במילים הנרדפות בסינית, וכך לתת להם תפיסה חדה יותר של השפה. כתוצאה מכך הם מסוגלים לדבר סינית בצורה מדויקת. זה בדיוק מה שאני שואפת לעשות עם תלמידים ישראלים בארץ.

מבחינה אקדמית, אני רוצה לעבוד עם ישראלים אשר הגיעו לרמת שליטה גבוהה בשפה הסינית, ויחד איתם, לכתוב מילון סיני עברי ועברי סיני כדי להועיל לתלמידים משתי המדינות. אני מאמינה שמילונים דו-לשוניים הם כלי הכרחי על מנת לצלוח את עולמות המבוך של שתי השפות היפות והעתיקות הללו.

קראו פחות
מורי שפה
מדור סין
מורי שפה- מדור סין
מדור סין