check
אוסף שגן לאמנות יפן | לימודי אסיה

אוסף שגן לאמנות יפן

אוסף שגן לאמנות יפן בחוג ללימודי אסיה באוניברסיטה העברית בירושלים החל לקרום עור וגידים בשנת 2016, הודות לתרומה של אספן האמנות מר עופר שגן. האוסף מונה למעלה ממאה חמישים פריטים, הכוללים הדפסי עץ, מגילות, ספרים, ציורי משי, שונגה, מסכות, ופריטים נוספים מהמאות ה-15-19. באוסף יצירות של אמנים ידועים כולל הירושיגה, צ'יקאנובו, קוניצ'יקה, וקוניסאדה, לצד יצירות  שטרם נחקרו. החוג ללימודי אסיה פועל להקים מרכז מחקר אקדמי שבמרכזו אוסף האמנות, אשר יהווה קרקע פוריה לחוקרים ולתלמידים המתעניינים באמנות יפן.

פריטי האמנות שנתרמו מצטרפים לתרומה קודמת של מר שגן לרכישת עשרות ספרי אמנות בשפה היפנית לזכרה של אחותו אורנית (שגן) טלמון ז"ל.

ביוני 2017 נערכה סדנה מיוחדת על אמנות אדו עם דר. קזוקו קמדה מדר מאוניברסיטת הוואי באמצעות פריטים מהאוסף. לדף על הסדנה לחצו כאן.

מר עופר שגן הוא אספן אמנות המתגורר בטוקיו. מר שגן מחזיק באוסף השונגה הגדול והחשוב בעולם. כמו כן הוא מחברם של אחד עשר ספרים בנושא של תרבות יפן והמזרח הרחוק, בינהם

Japan Erotic Art (Thames & Hudson, 2013)
わらう春画、朝日親書、2014 

 

מידע על הציורים המצורפים:

1. 

Artist: Ochiai Yoshiiku

Title: 「今様擬源氏 五十一」/ Ch. 51, Ukifune: Satô Masakiyo, from the series Modern Parodies of Genji (Imayô nazorae Genji)

Year: 1864

1

 

2.

Artist: Utagawa Kunisada

Title (middle panel): 「岩永宗蓮 嵐吉三郎」「人丸 尾上菊次郎」

 Year: 1842

2

3.

Artist: Kojima Shougetsu

Title: Visit to the Ise Shrines by a Gathering of Military Officers and Commanding Generals; Prince Arisugawa Being Promoted to General (Shôshô narabi ni shichi shôshô saizoku sangû zu, Arisugawa no miya rikugun daishô... )

Year: 1877

3

4.

Artist: Utagawa Hiroshige

Title: Two Sumo Wrestlers Confront Each Other

Year: 1840

4