check
ועידת הסטודנטים ישראל-יפן התקיימה זו השנה ה-23! | לימודי אסיה

ועידת הסטודנטים ישראל-יפן התקיימה זו השנה ה-23!

ועידת הסטודנטים ישראל - יפן פועלת במטרה לארח משלחות של סטודנטים יפנים המתעניינים במזרח התיכון ומגיעים לביקור בישראל.

בתאריכים ה-11 עד ה17 במרץ שנת 2017, אירחנו ארבעה סטודנטים יפנים במסגרת ועידת הסטודנטים יפן ישראל(Israel-Japan Students Conference) . זוהי כאמור מסורת אשר החלה לפני עשרים ושלוש שנים (!) ובה משלחות של סטודנטים מאוניברסיטאות שונות ביפן מבקרות במזרח התיכון ובכלל זה בישראל ונפגשות עם תלמידי החוג ללימודי אסיה בעברית. החל משנת 2004, הועידה נקראת על שם מיכל אלכסנדר ז"ל, תלמידת החוג שהשתתפה במפגשים ונהרגה בפיגוע טרור בסיני.

השנה הנושא המרכזי של הועידה היה חקלאות, ובמסגרתו שמענו הרצאת אורח של סבא של אחד הסטודנטים,שהוא חקלאי עוד מלפני קום המדינה וביקרנו בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה ברחובות. בנוסף, טיילנו יחדיו בירושלים: הסתובבנו בעיר העתיקה ובממילא, ראינו את השוק, טיילנו בעין כרם וגם ביקרנו ביד ושם;ירדנו יחדיו לים המלח והתנסינו במסלול הליכה בנחל דוד. סיימנו את הועידה בביקור בתל אביב.

אירוח המשלחת התקיים הודות למתנדבים ממדור יפן בחוג וזכה לתמיכה של מרכז פריברג ללימודי מזרח אסיה והחוג ללימודי אסיה. הועידה הייתה פורייה ומהנה לשני הצדדים. אנו בטוחים כי החוויות אותן חוו הסטודנטים היפניים בישראל יישארו איתם לעוד שנים רבות, ומשלחות נוספות מתוכננות להגיע בעתיד.

לפרטים נוספים על ה-IJSC23 ועל משלחות נוספות, ניתן לפנות לאתר האינטרנט של החוג ללימודי מזרח אסיה באוניברסיטה העברית בכתובת: http://asia.huji.ac.il

san yue 1

san yue 2