check
יום פתוח באוניברסיטה העברית לשנת 2019 | לימודי אסיה

לוח שנה

א ב ג ד ה ו ש
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
 
 

פעילויות במדורים

יום פתוח באוניברסיטה העברית לשנת 2019

תאריך: 
ו', 08/03/201909:00
מיקום: 
קמפוס אדמונד י' ספרא (בגבעת רם), ירושלים

 

יום פתוח באוניברסיטה העברית לשנת 2019

יום פתוח לתואר ראשון ושני יתקיים ביום שישי, ה-08.3.2019, בשעה 9:00 בקמפוס אדמונד י' ספרא (בגבעת רם), ירושלים.

לפרטים נוספים לחצו כאן 

דרכה ההגעה לקמפוס אדמונד י' ספרא:

הגעתם מרחוק עם רכב? מוזמנים לחנות בחניון הלאום המרווח, ולתפוס את השאטלים שלנו, שירוצו באופן קבוע לאורך כל היום.
נוסעים בתחבור"צ? מהתחנה המרכזית קווי אגד: 14, 68, 66. ממרכז העיר קווי אגד: 9,7.
צועדים? רק 20 דקות הליכה מהתחנה המרכזית וחצי מהזמן מתחנת הרכבת הקלה בקריית משה
קישור למיקום הקמפוס בשירות Google Maps.

 

מתעניינים במזרח הרחוק? מחפשים לעשות מזה תואר?

מזרח אסיה (סין, יפן וקוריאה), דרום-מזרח אסיה (אינדונזיה) ודרום אסיה (הודו) הנם אזורים עם אוכלוסייה אדירה בגודלה, תרבויות עתיקות ומפוארות, ומדינות חשובות הממלאות תפקיד הולך וגובר בכלכלה ובפוליטיקה העולמית במאה ה-21.

במסגרת הלימודים נחקור את ההיסטוריה, התרבות והפוליטיקה של מדינות מזרח אסיה, דרום-מזרח אסיה ודרום אסיה: סין, יפן קוריאה, אינדונזיה והודו.

 

קצת לעומק

אזור אסיה מהווה אתגר אינטלקטואלי לכל אדם משכיל, זאת הודות לייחודיות התרבותית ולחשיבות הפוליטית של מדינות האזור בעבר ובהווה.  

תכנית הלימודים כוללת לימוד של השפות והתרבויות של האזור. הסטודנטים בתכנית יעסקו בניתוח הציוויליזציות באזור זה, יעמיקו בהבנתם אודות העמים הגרים באזור ויזכו בכלים מקצועיים לאלה העתידים לבוא עימם במגע בתחום העסקי, המדיני, החברתי והתרבותי.

 

למה ללמוד?

למה לימודי אסיה? האזורים של מזרח אסיה ושל דרום אסיה נמצאים בשנים האחרונות במרכז הזירה הכלכלית והפוליטית בעולם כולו. סין, יפן קוריאה ואינדונזיה - במזרח אסיה, והודו - בדרום יבשת אסיה, מהוות כל אחת בפני עצמה גורם משפיע בזירה הבינלאומית. הקשרים הפוליטיים והכלכליים של ישראל עם מדינות אזור זה מתפתחים משנה לשנה וכן גדל בהתמדה הביקוש לאנשים הבקיאים בתחומים השונים של אסיה. השפות באזור זה הן כלי בסיסי ומהותי להבנה ולפיתוח קשרים עם מדינות האזור, שפות אלה אינן דומות לאף שפה אחרת.
מורי השפות הם ישראלים שהשתלמו בשפות הללו ומורים סינים, יפנים וקוריאנים הדוברים עברית, שרכשו ניסיון בהוראות שפות האם שלהם לסטודנטים ישראלים.

הצטרפו אלינו! ללימודים באחד משני החוגים הגדולים והפעילים ביותר בפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטה העברית.

ASIAֹ_DAY

 

מידע מיוחד

הלימודים בחוג מחולקים לחמישה מדורים: 

  1. מדור סין: הלימודים במדור זה כוללים את השפה הסינית וכן את התרבות, ההיסטוריה, החברה, הפוליטיקה והיבטים אחרים של סין (מדור ראשי או מדור משני).
  2. מדור יפן: הלימודים במדור זה כוללים את השפה היפנית וכן את התרבות, ההיסטוריה, החברה, הפוליטיקה והיבטים אחרים של יפן (מדור ראשי או מדור משני).
  3. מדור הודו-אינדונזיה: הלימודים במדור זה כוללים שפות וכן את התרבות, הדתות, ההיסטוריה, החברה הפוליטיקה, והיבטים אחרים של הודו ואינדונזיה (ומדינות נוספות במרחב הדרום-אסיאתי ודרום מזרח אסיאתי כגון פקיסטן, בנגלדש, וסרילנקה). 
  4. מדור קוריאה: מדור  זה נלמד כחוג משני בלבד (לצד חוג ראשי אחר) והוא כולל את לימודי השפה הקוריאנית, וכן את התרבות, ההיסטוריה והיבטים אחרים של קוריאה. 
  5. מדור אסיה העכשווית : הלימודים במדור מתמקדים בהיסטוריה, בחברה ובפוליטיקה של מדינות אסיה בתקופה העכשווית.
  6. מדור לתרבויות אסיה: הלימודים במדור מתמקדים בהיסטוריה ובתרבויות של מדינות אסיה, עם דגש על התקופה הטרום-מודרנית. כחלק מלימודי הבחירה ניתן ללמוד שפה אסיאתית ברמת מתחילים. 

בנוסף, במסגרת החוג קיימות שתי תוכניות דגל אשר הינן תוכניות משולבות עם החוגים הנפוצים בשילוב עם החוג ללימודי אסיה - התוכנית המשולבת ללימודי אסיה ומנהל עסקים ותוכנית משולבת ללימודי אסיה ויחסים בינלאומיים.

 

מלגות 

החוג ללימודי אסיה באוניברסיטה העברית מציע לתלמידיו ובוגריו מגוון רחב של מלגות במדינות היעד עליהן התלמידים לומדים או למדו - החל מקורסי קיץ במגוון רחב של אוניברסיטאות, דרך סמינרים מטיילים וסמינרי מצטיינים, חילופי סטודנטים ואף לימודי שפה במשך שנה שלמה! ניתן למצוא את כלל המלגות המוצעות בעמוד המלגות והפרסים.

מרכז פריברג ללימודי מזרח אסיה תומך בחוג ותורם רבות להרחבת הפעולות התרבותיות והאקדמיות השונות- החל מהקרנת הסרטים וארגון מופעי תרבות מיפן, קוריאה וסין- וכלה בארגון כנסים אקדמיים. משאבי מרכז פריברג וכן משאבים נוספים מאפשרים להעניק מלגות לימודים מלאות לתלמידי מחקר מצטיינים במסלולי הדוקטורט והמוסמך.

החוג ללימודי מזרח אסיה זכה בפרס הרקטור לשנת תש"ע (2010) ליחידה המצטיינת באוניברסיטה כולה ובשנת 2014 החוג זכה בפרס משרד החוץ היפני, החוג היחיד בארץ שזכה בפרס זה.

 

מעוניינים לקבל פרטים נוספים?

היכנסו לקישור, מלאו את פרטיכם ואנו נחזור אליכם.
החלטתם להירשם? היכנסו למערכת הרישום לאוניברסיטה.

 

צרו קשר

מזכירות החוג: כנרת לוי, חדר 4501, קבלת קהל: יום א' 14:30-11:30, ימי ב'-ה' 13:00-10:00, טלפון: 02-5883648
דף הפייסבוק של החוג https://www.facebook.com/asiastudies/
מוקד המידע של האוניברסיטה העברית: בימים א'-ה' בין השעות 16:30-8:30, טלפון: 02-5882882