check
פרופ' יורי פינס | לימודי אסיה

פרופ' יורי פינס

YURI
פרופ'
יורי
פינס
מדור סין
חדר 6145
שעת קבלה: יום ב' 11:30-12:30 יש לתאם כל ביקור בדוא"ל מראש! טלפון בחדר: 02-5882853, בחופשה שעות הקבלה תהיינה רק בתיאום מראש

תחום ההתמחות העיקרי של פרופ' יורי פינס הוא הגות פוליטית ותרבות פוליטית בסין המסורתית, ובייחוד בתקופה הקדם-קיסרית (דהיינו לפני הקמת הקיסרות הסינית ב-221 לפנה"ס).

מדוע הפכה הקיסרות הסינית לישות הפוליטית שהאריכה ימים יותר מכל ממלכה אחרת בתולדות האנושות? בתשובה על השאלה הזו יורי בוחן רעיונות, ערכים ודפוסי פעילות שעיצבו את התנהלותה של הקיסרות הסינית מראשיתה ולאורך ההיסטוריה שלה. במקביל הוא עוסק במגוון סוגיות הקשורות בהיסטוריה פוליטית, חברתית ודתית של סין הטרום-קיסרית וסין הקיסרית המוקדמת, וכן בהיסטוריוגרפיה של סין המסורתית. בשנים האחרונות הוא מתעניין גם בסוגיית הקשר בין העבר להווה של סין. באיזו מידה משפיעה המורשת הקיסרית על סין העכשווית? האם המהפכות של המאה ה-20 בישרו על כריתת הגט של סין המסורתית עם עברה האימפריאלי או שמא מדובר בסוג ייחודי של ההתחדשות הקיסרות במתכונת חדשה? מה מעמדה של המורשת הרעיונית של סין המסורתית בעידן המודרני?  בחיפוש אחר התשובות לשאלות הללו אני מרחיב את תחום המחקר שלי למכלול ההיסטוריה הסינית המסורתית והמודרנית.
 
הוראתו משקפת את מגוון האינטרסים המחקריים שלו. הוא מלמד  שני קורסים עיקריים לתואר בוגר: מבוא היסטורי של "סין בעידן המהפכות, 1978-1900" וכן שו"ס "ההגות הפוליטית בסין הקדומה". לתלמידי המוסמך הוא מציע את סמינר הליבה "תרבות פוליטית בסין המסורתית" ושיעור "שיטות מחקר בהיסטוריה הסינית" (ניתנים אחד לשנתיים). בנוסף הוא מלמד קורסים היסטוריים לתואר בוגר וקורסים המבוססים על קריאת טקסטים סיניים במקור לתלמידי המוסמך.