check
תואר בוגר | לימודי אסיה

תואר בוגר

בעשורים האחרונים, המדינות האסייתיות עולות לאור הזרקורים ומשפיעות באופן הולך וגובר על כלל העולם, ונראה כי עתידה של האנושות בלתי נפרד מהציביליזציות העתיקות של סין, יפן, קוריאה, הודו ואינדונזיה. מדינות מזרח אסיה ודרומה מתפתחות בקצב מסחרר ונמצאות במקום מוביל ודומיננטי בפוליטיקה ובכלכלה הגלובליות. סדרות קוריאניות, הייטק הודי, אנימה יפנית ופרוייקטי פיתוח סיניים – את כל אלו אפשר לראות בכל פינה ברחבי הגלובוס. במאה ה-21, כמעט ואין אדם בעולם שלא נחשף לתרבויות העשירות של מדינות אלו. החוג ללימודי אסיה באוניברסיטה העברית יעניק לכם בסיס משמעותי, כלים וידע רלוונטי לעיסוק מקצועי באזורים מרתקים אלו של העולם.

 

הלימודים בחוג מקיפים את ההיסטוריה, התרבות, החברה, והפוליטיקה של אסיה מאז שחר ההיסטוריה ועד היום. התלמידים יבחרו להתמקד בלימודיהם באחד מאזורי אסיה, התואמים למדורי החוג, כבר בשנת הלימודים הראשונה: הודו ואינדונזיה, קוריאה, סין ויפן. בכל מדור הסטודנטים מקבלים בסיס היסטורי ותרבותי של מדינת המיקוד שלהם, בסיס המאפשר להם לאחר מכן להמשיך ולצלול לסוגיות עכשוויות באסיה. כל זאת, בשילוב לימודי השפה, יקנה לכם הבנה עמוקה, כלים וקשרים רלוונטיים בתחומים רבים בהקשר האסייתי באקדמיה, במגזר העסקי, בתרבות, בדיפלומטיה, בארגונים ממשלתיים ועוד.  אנחנו החוג היחיד מסוגו בארץ שמציע תוכניות אקדמיות מלאות בלימודי קוריאה ואינדונזיה, בנוסף לתוכניות עשירות על הודו, סין ויפן.

 

רוחב היריעה מבחינת מגוון המדורים, הרקע ההיסטורי העמוק, מחקר עכשווי והסגל שמורכב מטובי המרצים והחוקרים בתחומם ממצב את החוג שלנו באוניברסיטה העברית כמוביל בארץ בכל הקשור למרחב האסייתי. במקביל לכך, כחלק מהפקולטה למדעי הרוח, לימודי החוג מכוונים לפיתוח מחשבה עצמאית וביקורתית, הקניית שיטות עבודה והרחבת האופקים. החוג, בשונה ממחלקות אחרות בארץ, נתמך על ידי היחידה ללימודי שפות בהוראת היפנית והסינית, ושם דגש מיוחד על הקניית כלים שפתיים לתקשורת יומיומית ומקצועית על ידי שיטת הלימוד המתקדמת בעולם. בנוסף אנו מציעים לימודי קוריאנית, הינדי, סנסקריט ואינדונזית.

בשנים רגילות אנו מקיימים פעילויות ייחודיות רבות בקמפוס, וביניהן: הרצאות מטובי החוקרים בעולםסדנאות תרבות אסייתיתציון חגים אסייתיים, ימי תרבות בתחומים שוניםאירוח של דמויות וחברות מובילות בשוק ועוד אירועים רבים. החוג מציע גם מגוון תוכניות ומלגות של חילופי סטודנטים, קורסים מטיילים וחילופי שפות ותרבות כדי לאפשר לסטודנטים לחוות את אסיה בצורה מלאה ככל הניתן. בשנה האחרונה, פיתחנו חלופות דיגיטליות כדי להתמודד עם הגבלות המוטלות עלינו וכלל העולם כתוצאה ממגיפת הקורונה. בשנה הבאה, אם מצב הקורונה במדינה ירשה ובהתאם לנהלי משרד הבריאות, נפתח באופן מלא את שלל התוכניות של החוג להשתתפות פנים אל פנים.

מה עושים עם לימודי אסיה?

  • לימודי המשך לתארים מתקדמים והשתלבות באקדמיה.
  • השתלבות בתחום התרבות.
  • תעסוקה במדינות אסיה.
  • השתלבות בתחום התיירות.
  • בשוק הממשלתי-האזרחי קיים ביקוש רב לאנשי מקצוע מומחים שיוכלו לחקור, לנתח ולעסוק בהיבטים השונים של אסיה.
  • תעסוקה במערכת החינוך ובהוראה.
  • תעסוקה בחברות פרטיות ישראליות בעלות קשרים עסקיים עם מדינות אסיה.
  • השתלבות בתחום התקשורת בהקשר האסייתי.
  • תעסוקה בתאגידים אסייתים הפועלים בישראל.

 

המדורים השונים והתוכניות המיוחדות:

  • מדור סין: הלימודים במדור זה כוללים את השפה הסינית וכן את התרבות, ההיסטוריה, החברה, הפוליטיקה והיבטים אחרים של סין. בנוסף, פועלת תוכנית המצוינות לתואר בוגר במדור סין.
  • מדור יפן: הלימודים במדור זה כוללים את השפה היפנית וכן את התרבות, ההיסטוריה, החברה, הפוליטיקה והיבטים אחרים של יפן.
  • מדור קוריאה: הלימודים במדור זה כוללים את לימודי השפה הקוריאנית, וכן את התרבות, ההיסטוריה והיבטים אחרים של קוריאה. 
  • מדור הודו ואינדונזיה: הלימודים במדור זה כוללים שפות וכן את התרבות, הדתות, ההיסטוריה, החברה, הפוליטיקה, והיבטים אחרים של הודו ואינדונזיה (ומדינות נוספות במרחב הדרום-אסיאתי והדרום-מזרח אסיאתי כגון פקיסטן, בנגלדש, סרי לנקה, מלזיה וסינגפור).
  • מדור אסיה העכשווית - הלימודים במדור מתמקדים בהיסטוריה, בחברה ובפוליטיקה של מדינות אסיה בתקופה העכשווית. כחלק מלימודי הבחירה ניתן ללמוד שפה אסיאתית ברמת מתחילים.
  • מדור תרבויות אסיה - הלימודים במדור מתמקדים בהיסטוריה ובתרבויות של מדינות אסיה, עם דגש על התקופה הטרום-מודרנית. כחלק מלימודי הבחירה ניתן ללמוד שפה אסיאתית ברמת מתחילים.
  • התוכנית המשותפת למנהל עסקים ולימודי אסיה - בית הספר למנהל עסקים והחוג ללימודי אסיה באוניברסיטה העברית מציעים תכנית חדשה ואטרקטיבית, המיועדת לסטודנטים מצטיינים לתואר ראשון אשר מעוניינים להוביל את שיתוף הפעולה העסקי בין ישראל למדינות אסיה. התוכנית מורכבת מקורסים ייחודים העוסקים בהיכרות והבנה של תהליכים עכשוויים בשווקים האסייתיים בשילוב של התרבות העסקית והשפה המקצועית הייחודית לכל מדינה. בוגריה של תכנית חדשה זו כבר עובדים ומתמחים בחברות המובילות בשוק האסיאני

 

להרשמה ופרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם מזכירות החוג או עם מוקד ההרשמה האוניברסיטאי